Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.04.2017 02:17 - Пресветая Богородице, спаси нас!
Автор: elianna Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2296 Коментари: 1 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

 Чудотворната икона на Божията Майка - нар. Златна Ябълка се пази в храма в кв. Горни Воден на гр. Асеновград и води началото си от XVII в.
Тя е много почитана от вярващите и най-вече сред бездетните съпрузи. Във връзка с това било установено да се чества тъй наречения празник "Златна ябълка". Ето какво пише за това един синаксар от Ананий Клинис: " В петата събота на Великия пост, православните отдават акатистна похвала на Пресветата, Пречиста, Преблагословена Владичица наша Богородица и Присно Дева Мария. Чрез тая свята и чудотворна икона Пресветата Майка, изпросвайки от Христа, ни дарява безбройни, благодатни изцеления на телесни и душевни недъзи. Възпоминание на чудото с неплодната жена , която като беше закъсняла за празника на благодатната Богородица Дева Мария, поради дългия път, не можа да получи благословен хляб и като счете това за лош знак, ридаеше и се окайваше за своята неплодност. Йереят като чу плача и риданията на жената много се натъжи и като не намери и троха, останала от благословения хляб, разбирайки причината за мъката на жената, смут обхвана душата му. И видя (йереят) една ябълка, оставена в дар пред светата чудотворна икона, взе я и я даде на жената като благословение, а тя като прие ябълката с гореща вяра се успокои. И не след много време жената се оказа трудна. Като се роди рожбата й, от вяра и благодарност към Божията майка, тя употреби много средства и богато украси светата икона, като даде да изковат една златна ябълка и я дари за спомен на Великата благодат."
http://www.plovdivskamitropolia.bg/chudotvorni-ikoni/141-sv-bogoroditza-zlatna-yabalka-.html                  



Гласувай:
6



1. elianna - молитва
01.04.2017 02:25
Възпявам Твоята благодат, Владичице, и Те моля: облагодати ума ми.
Научи ме право да ходя по пътя на Христовите заповеди.
Укрепи ме да бодърствувам в песен, като прогониш (от мен) съня на унинието.
С Твоите молби, Богоневесто, развържи мене, окования с веригите на грехопадението.
Нощем и денем ме пази, като ме избавяш от враговете, които ме нападат.
Ти си родила Животодателя Бога — оживи мене, умъртвения от страстите.
Ти си родила незалязващата Светлина — просвети ослепялата ми душа.
О, дивна палато на Владиката, направи от мене дом на божествения Дух.
Ти си родила Лекаря — излекувай многолетните страсти на моята душа.
Обхванат съм от вълните на житейската буря — насочи ме в пътя на покаянието.
Избави ме от вечния огън, от злия червей и от тартара.
Не допускай да стана радост на бесовете, понеже съм провинен в много грехове.
О, Пренепорочна, обнови мене, изхабения от безчувствени съгрешения.
Направи ме недостъпен за всяка мъка и умоли (за мен) Владиката на всички (твари).
Удостой ме да получа небесно веселие с всички светии.
Пресвета Дево, чуй гласа на Твоя непотребен раб.
Дай ми, Пречиста, ручеи от сълзи, които да очистят сквернотата на душата ми.
Непрестанно ти принасям от сърце стенания: бъди усърдна, Владичице.
Приеми моето молитвено служение и принеси го на милосърдния Бог.
Ти си по-висша от ангелите, издигни ме над светското смешение.
Светоносна небесна закрила, осени ме с духовна благодат.
Ръце издигам и устни, осквернени от нечистота, отварям за похвала, Всенепорочна.
Избави ме от душегубни беди, като усърдно умоляваш Христа,
Комуто подобава чест и поклонение,
сега и винаги, и во веки веков,
амин.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: elianna
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1172526
Постинги: 1302
Коментари: 1089
Гласове: 610
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031