Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.04.2017 15:55 - Справка за социалния минимум на човек от населението за 1987 година
Автор: kolevn38 Категория: Политика   
Прочетен: 2095 Коментари: 8 Гласове:
3

Последна промяна: 02.04.2017 16:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Вижте таблицата и сметнете (на базата на заплатите на Вашите родители и пенсиите на Вашите баби и дядовци) колко от българите са живеели под или около социалния минимум в края на комунистическия режим. Според мен са поне 80-90 %
Антон Тодоров imageimageА великият "дисидент" Чавдар Кюранов е получавал 550 лева заплата през 1982 г. като съветник на Александър Лилов. Взимал е колкото баща ми, майка ми, дядо ми и баба ми взети на куп със заплатите и пенсиите им през същата година! Това е свинство, несправедливо е, гнусно е!!! Това не може и няма да бъде простено и забравено.
image



Гласувай:
3



1. kolevn38 - За да сте били ва прага на социалния минимум, едно четиричленно сечмейство етрябвало да взима поне 840лв месечно
02.04.2017 16:03
А двама пенсионери - поне 198лв месечно. Сметнете на база заплатите и пенсиите на ваши близки он онова време и сами си направете аритметиката.
цитирай
2. graucho - Живот си живеехме тогава
02.04.2017 16:19
Аз бях млад конструктор 81 г. С 118 лв. Чисти пари и добре, че бяха наш'те, иначе нямаше да сваля кьорава мадама. Вярно, парното беше 20- тина лв., но едни читави дънки бяха половин заплата. Тунджата (бензина) беше 24ст, но един касетофон Blaupunkt струваше фантастичните 500 лв. И всичко това при положение, че големият брат изкупуваше почти цялата "висококачествена" селскостопанска и промишлена продукция и даваше евтин петрол. Изобщо- соцпрелести.
цитирай
3. kolevn38 - Абсолютно точно. Майка ми като учителка взимаше цифром и слово 135лв заплата.
02.04.2017 16:41
graucho написа:
Аз бях млад конструктор 81 г. С 118 лв. Чисти пари и добре, че бяха наш'те, иначе нямаше да сваля кьорава мадама. Вярно, парното беше 20- тина лв., но едни читави дънки бяха половин заплата. Тунджата (бензина) беше 24ст, но един касетофон Blaupunkt струваше фантастичните 500 лв. И всичко това при положение, че големият брат изкупуваше почти цялата "висококачествена" селскостопанска и промишлена продукция и даваше евтин петрол. Изобщо- соцпрелести.


Аз започнах със 150лв заплата ато снабдител в един курортен комплекс. 1987 година по ведомствените магазини телешкото и говеждото бяха от Аржентина и Бразилия, картофите от Полша, нашите краставици, домати и чушки пристигаха в полутечно състояние а ми се наложи веднъж да отида до един почивен дом на ЦК на БКП за да взема хляб, само те имаха, защото в хлебозавода имаше авария. Влязох при колежката и видях такива екзотични плодове, които сервираха на баш-другарите, които и в момента няма в България - само десерта беше 400 грама екзотични плодове. В същото време долара вървеше по 3лв парчето на Магурата. СоциализЪмът беше вече доста презрял и другарите мълчаха като пукали в очакване да окапе....
цитирай
4. vencivaleri1951 - Колев, отново говориш глупости
02.04.2017 17:41
-Не долюбвам Кюранов, но Кюранов е професор. Той каквото и да работи се зачислява

на щат с професорската си заплата. Тя през 87ма по ЕЩТ бе 500лв. Докторат/какъвто Кюранов също има/ бе 50 лв./кандидат 30/ Тоест Кюранов влизайки в Секратариата на ЦК като съветник на Лилов не е сложил нито лев. След това драги Колев ЦК се издържаше от членския внос . Имам предвид не депутатите комунисти, не министрите или председателят на държавния съвет, а административния и инструкторския състав -към последния бяха и съветниците.
Това за Кюранов

През 87ма няма как майка ти да е учителствала ако ти е верен никмейна. Ако все пак го е правила в никакъв случай не е взимала 135 лева защото по това време минималната заплата за вишист беше 155лв.
И въобще Колев аз си мисля, че или си много елементарен човек или смяташ четящите за такива.
За довиждане ти предлагам да пресметнеш с тогавашния минимум да пресметнеш колко киловата ел или топлоенергия можеш да платиш, колко хляба, колко, млека, колко билетчета за градски транспорт, колко за театър, колко за кино....
Същото упражнение направи и със сегашният минимум. Тогава ще разбереш , защо колкото и да е било дефицитно, колкото и да е било несвободно хората не ровеха по боклуците, а днес го правят
Също ако е верен никмейна ти си пенсионер отдавна. Тоест наясно си със пенсионните наредби. Е хайде обясни ми докато можеше защо хората/вкл и ти ако не лъжеш с годината на раждане/ се пенсионираха търсейки три поредни години за избор на заплата от периода преди 89та. И това се правеше масово-аз като счетоводител съм пенсионирал стотици хора...Само за трима, четрима човека беше по благоприятно да се пенсионират със заплатите си след промените.

И още нещо . Заплатата на Кюранов за която се заяждаш и правиш драми на 30% от Кремиковци или Градския транспорт/шофьорит, Тировете, високите разряди в строителството ако се предложеше за месечен доход щеше да настъпи бунт
Генералният в СК Агрострой където започнах бе 11ти по заплата в комбината.
И още нещо. И при соца , и при капа.. без кинти ходеха и ходят "пипнипишковците". Жилището си купих КЕШ след като изкарах разпределението си на малките реактори в Козлодуй-които вие пипнипишковците закрихте
Половината от първата си кола купих след 6месечна командировка на друг национален обект-останалите пари ми дадоха нашите .
А ти драги ако си краеведствал ,цял живот си треперел какво ще поръча гаджето или съпругата ти в ресторанта, косата си е боядисвала сама, козметик е непозната дума за нея. Така са стояли винаги нещата-бачкаш, има кинти, има готини гаджета. Краеведстваш -каквото дойде или лъскаш бастуна"
цитирай
5. graucho - vencivaleri1951,
02.04.2017 22:59
Приличаш ми на интелигентен човек, а говориш (пишеш) откровени глупости. И то с стотици безсмислени думи. Наистина ли не разбираш или се опитваш да заблудиш някого, че соца се крепеше на големия брат, в замяна на безприкословно слушкане. Дори и при тази огромна подкрепа на "великия благодетел", живота на средностатистическия соц човечец беше невероятно трудно постижение. Ако го нямаше "великия" СССР, нашият соц нямаше да изкара и година. Всичко получено от соцлагера , вярно, не струваше много пари, но по второ направление си беше ебало майката , ако изобщо можеш да се докопаш до нещо такова. Не мога да се начудя на хора като теб, vencivaleri1951 . Докажи ми, че не съм прав, покажи ми страна с успял социализъм. Само не казвай Китай, че там от комунизъма са останали само червените велможи. И не ми говори за сегашното ни положение. Има голям брой източно бивши соц страни, където положението е съвсем различно, в добрия смисъл.
цитирай
6. vencivaleri1951 - Не бих нарекъл отговорът Ви интелегентен защото
03.04.2017 09:20
graucho написа:
Приличаш ми на интелигентен човек, а говориш (пишеш) откровени глупости. И то с стотици безсмислени думи. Наистина ли не разбираш или се опитваш да заблудиш някого, че соца се крепеше на големия брат, в замяна на безприкословно слушкане. Дори и при тази


ми вменявате неща които не съм казал. Тук става въпрос за изкривено и невярно интерпретиране на статистически данни и нищо повече.

Аз никъде и никога не съм твърдял че практиката на социализма е успешна. Напротив погрешна е и на моменти с много извращения и в икономиката и в чисто човешки план. И то е защото тя/практиката/ излезе от марксизма, а и от ленинизма. Вие споменавате Китай , но като доказателство за неуспеха на социализма. Тук сте абсолютно неправ. И неправ сте защото не сте чел Ленин. Неговата "Нова Икономическа Политика" /НЕП / е настолна книга по която се развива Китай. След смъртта на Улянов НЕП е охулена в СССР, непманите/бизнесмените/ са разгонени-някои затворени, други разстреляни -за нетрудови доходи и като врагове. Точно те обаче в трудния период след и по време на гражданската война дръпнаха продоволствения бизнес напред и страната оцеля.
Китай не е социалистическа страна-тя си е комунистическа от всякъде. Виетнам също е една успешна икономика вече, но не там е въпросът. Боржуазната държава също търпи крах веднага след революцията си. Следват същите кръвопролития, следва и реставрация на монархизма...въобще минава се през различини перипети, мизерия за да се стигне до сегашното относително доволство. Левите идеи и мислители са от Платон до днес и ще пребъдат много след нас. И то е така, защото не може алчността да бъде водещ мотив за прогреса на човечеството. Не е нормално стотина фамилии да притежават света когато десетки милиони мизерстват и гинат от глад и войни-войните отново заради тези стотина фамилии. Разликата между мен и теб е това че ти се си примирил с този ред аз не. Иначе и аз съм си купувал долари за дънки и грамофонни плочи...

Примерът ти за България. Ами той е верен и за процъфтяваща страна като Холандия. Махни стокообората и с Германия и тя би била не до там подредена държава. ЕС в момента прави същото за нас което правеше СССР, само че с много по малък ангажимент
цитирай
7. kolevn38 - Дядя Венцифалери казва в прав текст, че ако практиката на социализма не беше излязла от коловоза на Марксизма и Ленинизма,
03.04.2017 14:35
досега да бяхме го построили комунизъма. Но понеже неговите другари кривнали от парвия път и сега - нъцки комунизъм :)
цитирай
8. graucho - Не, бе, комунягите вярват в утрешния ден
03.04.2017 22:00
kolevn38 написа:
досега да бяхме го построили комунизъма. Но понеже неговите другари кривнали от парвия път и сега - нъцки комунизъм :)

Млад поет през комунизма написал стихотворение и го занесъл за одобрение. Чете служителят: "Аз почуках, тя отвори и така започна любовта..." и коментира:
- Така,много добре, за един млад поет като вас. Засегнали сте любовната тематика, но не сте засегнали трудова тематика.
И върнал поета. Идва поета след известно време пак.
"Аз почуках, тя отвари и така започна любовта. Под прозореца двама работници копаеха канал."
Служителят отново с неголямо одобрение прочел стихотворението и казал:
- Добре, момче, засегнал си любовна тематика, трудова тематика, но я няма партийната тематика.
И върнал поета отново. Връща се поета след време с преработеното стихотворение и чете:
- "Аз почуках, тя отвори и така започна любовта. Под прозореца двама работници с червени потници копаеха канал."
- Добре! - казал служителят - Засегнал си любовна тематика, трудова тематика, партийна тематика, но го няма най-важното: Вярата в утрешния ден.
И отново го върнал. След време поета идва отново и представя стихотворението си:
- "Аз почуках, тя отвори и така започна любовта. Под прозореца двама работници с червени потници копаеха канал. По едно време Киро хвърли лопатата и каза:
- Еб*л съм му майката, и утре е ден!"
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: kolevn38
Категория: Политика
Прочетен: 4086551
Постинги: 2845
Коментари: 5917
Гласове: 5073
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031